بايگانی
آخرين نظرات …

    مسجد خاتم الانبیاء(ص) . بخش سی و یکم . لباس رسمی خدمتگزاران

    مسجد خاتم الانبیاء(ص) . بخش سی و یکم .  لباس رسمی خدمتگزاران

    خدمتگزاران مساجد ، نمای ظاهری کیفیت مدیریت این مکان های مقدس می باشند . به وسیله وجود افراد یاد شده ، نگهداری و آراستگی مسجد ، معنا پیدا می کند .

    خدمتگزاران مساجد ، انسان هایی شریف و کوشا هستند که با ایمان راسخ و علاقه قلبی خویش به فعالیت در خانه خدا می پردازند .

    اهمیت خدمتگزاران

    خدمتگزاران ، در ارتباط دایمی با نمازگزاران و سایر مشتریان مساجد هستند و نحوه ی گفتار ، رفتار و حتی لباس پوشیدن و آراستگی آنان ، روی کلیه مراجعین ، به میزان بسیار بالایی تاثیرگذار است .

    خدمتگزاران باید از تمیزترین و آراسته ترین اشخاص یک محل باشند تا بتوانند پاکیزگی و نظافت خویش را به خانه خدا ، منتقل نمایند .

    خدمتگزاری که مراقب سلامتی و مرتب بودن خویش و مانند گدایان لباس های پاره و چرکین می پوشد و اصلاح سر و صورت خود را به موقع انجام نمی دهد و بهداشت را رعایت را رعایت نمی کند ، هرگز نمی تواند خدمتگزاری خوبی برای مسجد باشد .

    لباس فرم  و رسمی

    بدین خاطر مدیریت مسجد خاتم الانبیاء(ص) برای خدمتگزاران محترم و سخت کوش این جایگاه مقدس الهی ، لباس فرم و رسمی تدارک دیده و کلیه عزیزان فوق باید در کلیه مراسم ، از پیراهن ، شلوار و جوراب خریداری شده استفاده نمایند و مسئول داخلی مسجد بر امر مذکور ، نظارت کامل دارد . لباس یاد شده در فواصل زمانی باید به موقع شسته و به شکل اتو شده مورد بهره برداری قرار گیرند .

    رسیدگی به وضعیت ظاهر خدمتگزاران

    بنده معتقدم مدیریت مسجد ، باید طوری به وضعیت ظاهر خدمتگزاران رسیدگی کند که آنان شیک پوش ترین افراد حاضر در مراسم باشند تا کسی خدای نکرده با نگاه کم ارزش بودن به آنان ننگرد و زحمات شان را کاری ساده و بدون زحمت تلقی ننماید . حتی به عقیده ی من ، از بدن و لباس خدمتگزار مسجد ، نباید بوی « عرق » بلند شود .

    کم توجهی به خدمتگزاران

    متاسفانه در اکثر مساجدی که من تاکنون دیده ام به نکات بالا ، کم توجهی شده و معمولا عزیزان فوق را به حساب نمی آورند و از این طریق به شخصیت و کلاس مسجد مربوطه ، ضربه می زنند .

    امام جماعت و هیئت امناء ، حداقل برای حفظ احترام و شخصیت خویش هم که شده ، باید نسبت به رسیدگی به ظاهر خدمتگزاران ، بسیار جدی و کوشا بوده و هیچگونه کوتاهی نداشته باشند . آنان باید بدانند که هر کار خوبی که در حق زیردستان خود انجام دهند ، به نفع خودشان و مسجد و بهترین نوع انجام وظیفه خواهد بود .

    رکن اصلی مدیریت مسجد

    وقتی خدمتگزاران از ظاهر خوبی برخوردار نباشند ، مردم ــ بخصوص صاحبان مجالس ترحیم و… ــ به آنان احترام نخواهند گذشت و تصورشان این است که افراد یاد شده مردمانی بدبخت و بیچاره هستند که از سر ناچاری ، به خدمت در مساجد روی آورده اند و شایسته ترحم می باشند . در حالی که رکن اصلی مدیریت هر مسجد ، خدمتگزاران پرتلاش آن می باشند که بدون حضورشان ، امور خانه مقدس الهی ، سامان نمی یابد .

    یک نظر بگذارید